Wednesday, June 19, 2013

Första veckan i Sverige.

Äntligen var det dags att åka till Sverige, 3 månader i ett sträck i Indien är länge. Så för första gången på många år kände jag en euforisk känsla att åka till Sverige, tråkigt att lämna guben och hund, ja men det kan inte hjälpas. Efter en natt i Götet åkte jag upp till Gsund. Hann träffa svärföräldrar och pappa o Kerstin. Men uppe på landet var det lugnet självt. Tyst, rent, knappt en mås och absolut inga kor, jo de går ju i hagen och har det bra. Huset var städat men det är ju alltid lite pyssel och myssel innan saker kommer på plats. Jag var nere i stan en natt för att hälsa på min bror med familj och förstås tillskottet i familjen, Allie. Kort kommer sen!

I Gsund fick jag hjälp av Sonny och Peter med att klippa gräs, pumpa cykeln, sätta upp gardiner mm. Perfekt. Sen bjöds det på fika.

Peter och Sonny

Jag handlade dukar och annat till min kurs jag tar på internet. Så varje morgon står jag och målar akryl. Sååååå himla roligt.

4 lagret av 10 plus

Här är jag nu, väntar på fler färger beställda från
England sen kan den bli klar

Jag var hos goa Yvonne en natt och som vanligt hade vi det mysigt, åt god mat och drack för mycket vin och tjatade!

Fördrink

I stan stannade jag också och tog en kopp med Ella och Lars. Spontant besök för herrskapet var knappt ur sängen. Men hemlagat och goda bullar blev det ändå.

Ella och Lars

Vi var inne hos Maggan och Bosse på en kopp kaffe i söndags. Goa grannar finns här.

Maggan och Kerstin

Jag och Bosse

Annars har det varit mycket med pappa och Kerstin, fika, middagar. Jag lyckades låsa min cykel, skulle till stan och tänkte jag måste nog låsa cykeln, något jag aldrig gör, men min indiska noja reste med mig, så jag låste. Men det var just det, nyckeln, det finns ju ingen. Så igår tog Rikard mig och cykeln till verkstan så han fick bryta upp låset. Läxa lärd! Dessutom slutade min hyrbil fungera, eller rättare sagt den stängde inte av sig, tändningen kom på hela tiden. Kul. Men Hertz fixade det galant, hämtade bilen på bärgning och kom med en ny.

På Smultron och tång med pappa, Rikard satt bredvid med Jalle och Marie

Härligt inslag, asfaltskillarna tog av sig skorna innan de gick in
på restaurangen

Köpte härliga blomster
Fortsättning och kort följer....

No comments:

Post a Comment