Friday, May 24, 2013

Fika hos mig!

I torsdag kom tjejerna till mig och drack kaffe. Jag hade haft en gastritattack på natten och var urtrött. Tappade bricka med koppar och glas som hamnade över hela köksgolvet. Bakade mina goda äpplemuffins som blev godkända! På eftermiddagen var jag helt slut och vilade mest. Men alltid trevligt att träffa tjejerna förstås! Gerd, den lycklige, skall nu flytta till Singapore. Synd för hon är en jättemysig tjej. Hon bodde här i Bangalore på 80talet och har många roliga historier att berätta från den tiden. Om vi tycker det är svårt nu så är det ju ingenting jämfört med då, haha! 

3 olika steg, smulpaj med nötter, muffinssmet och smörstekta
kaneläpplebitar stoppas i muffinsformar. Mums!
Kristina, Katarina, Anne, Barbro och Matilda

Matilda och Gerd

No comments:

Post a Comment