Friday, October 25, 2013

Kuala Lumpur!

Hade inte varit hemma i Malaysia sen i januari. Varför? En bra fråga! Jag och Lars åkte tillsammans till KLIA men sen åkte Lars vidare för jobb i Jakarta och jag hem för att sova ett par timmar innan mat shopping tog vid. Josie hade handlat och städat så jag klarade mig bra! 

Jag började med en fikalunch med goa Jeanette och Lena, en gammal KL kompis som var på besök i KL. Så mysigt att sitta ute och dricka latte i goda vänners lag.

Jeanette och Lena

På torsdagen var jag och klippte mig, handla och träffade Jeanette, Anki och Ingrid på Chinos för lunch. Hann också in och krama om Sharon. 

med Ingrid, Jeanette och Anki

Sent på kvällen kom Lars från Jakarta. Vi skulle upp tidigt för att åka till Jap clinique, Lars skulle på hälsoundersökning och jag skulle kolla upp en sak. Allt var ok!! Sen hade vi en lång lista som skulle fixas, bla nya glasögon som beställdes och tandläkare för Lars.

På kvällen frossade vi i allt vi inte får in Indien och njöt av en god middag på vår balkong. Härligt att vara hemma igen. Lördag blev det stan och en traditionell kaffe på Espressamente förstås och där träffade vi på Pelle.

Lars och Pelle

Förut shopping gick vi på konstutställning och åt lunch på Westin. På kvällen sen hade vi bjudit ett gäng glada svenskar på Nero Teca. Michi skulle ju fylla 50 och vi var bjudna till deras hus på Langkawi men kunde ju inte vara med så som present tog vi ut han och Anki med vänner i KL. Våra vänner Anna-Karin (hon som fick mig in på scrapbooking som sen lett mig vidare till var jag är nu) och Keith har nu flyttat tillbaka till KL efter 4 år i Moskva. Så kul att se de igen.

Anna-Karin och Anders

Anki och Lars

Lars med Michis mamma Bärbel

Jag med 50 åringen Michi

Jeanette och Michi

Keith och Nasha

På söndagen spelade Lars golf med sitta gamla golfgäng på KLGCC. Jag passade på att göra lite nytta och hämtade sen honom, åt en middag hemma och körde honom till KLIA express, dags för Lars att jobba en vecka innan han åkte tillbaka till KL.

Så här såg min frukost ut hela veckan...

Nyttigt och gott

På måndagen var jag hemma hos Sharon och vi fika och plockade fram våra art journals och pratade Bali minnen, så mysigt. Tydligen tog jag inga kort fast jag är nästan säker på det, hmm!!!

På tisdagen var det som jag dragit tillbaka tiden, jag träffade Anna-Karin för en kaffe innan vi hade "art jam" hos Sharon. Precis som vi så ofta gjorde när vi båda bodde i KL. Oh, vad jag kan sakna den tiden.

Som i gamla tider, Latte med Anna-Karin

och sen art jam. Michelle var med oss, såkul att träffas igen.

Anna-Karin prövar på gelli plate

Jag fick smita ifrån ett tag för att gå till tandläkaren, som ju ligger vägg i vägg. Det är faktiskt väldans trevligt för vi känner ju alla Dr Yee så bra efter alla år, hon har helt full koll på våra liv i Melbourne och Indien mm. Inget fel på tänderna heller, haha.

På onsdagen var det dags för en annan tradition. Lunch på Bens, nu var även Anna-Karin med. Först mat där och sen kaffe på Coffee bean. Shopping på världen bästa bokaffär, Kinokunyia.

Nasha, jag och Anki

Goa tjejer Jeanette och A-K

På kvällen kom Jeanette och Eva hem och åt en liten middag. Eva skulle åka till Melbourne och sonen eventuellt plugga där så med Jeanettes erfarenhet, hon har ju bott där 2 gånger och Daniel där blev vi utfrågade om ditt och datt.

Eva och Jeanette

På torsdagen drack jag afternoon tea med Ingrid på nya Majestic. Nu ett hotell, första gången, för ca 20 år sen var det ett konstgalleri, inget vidare så jag minns vi var bara där en gång med mamma och pappa som var och besökte oss. Mitt emot ligger den gamla koloniala järnvägstationen och där hade vi tur att orientexpressen stod inne när vi visade runt. Kul!

Vi sprang på Alison och fick oss en trevlig pratstund med henne, så många man vill träffa men tiden räcker ju inte helt till. 

Ingrid och en väldigt god afternoon tea

Den moderna poolen möter det gamla.

Fast ibland har tiden stått still.

När vi skulle åka därifrån kom ett av de så vanliga tropiska skyfallen. Ibland värre än andra som denna gången, hade vi haft en båt med åror hade det nog gått bättre. Men tur man kan stan och hittar fram för jag såg ingenting. Skulle köra Ingrid hem till Bangsar och sen vidare hem, tog hur lång tid som helst. På kvällen skulle jag till SWEA mingel i Bukit Tunku men var helt slut och dessutom var vi tvungna att fylla i papper on line för vårat australien visa. Så det blev en hemmakväll framför TVn.

På fredagen åkte jag till Henrik som nu bor i Sri Hartamas med sin malaysiska fru Shafi. Han bjöd på kaffe och vi fick en trevlig pratstund. 

Henrik med sin hobby, trädgård

Sen kom Sharon hem med lunch, Mee goreng förstås, något vi åt nästan varje dag på Bali, hihi. Till det drack vi inte en Bintang men dock en svensk cider!! Fortsatte våra art journals och oh vad jag älskar detta. Hur mysigt som helst. På kvällen kom Nasha hem på lite ost och vin. Saknar allt och alla i KL! Suck!

Söta Sharon

Sharon hade med sig en docka till mig, haha. Fråga mig inte! Jo, vi tar en on line kurs för Jane D, där vi målar flygande, sittande mm feér (stavning?) och dessa dockar är perfekta som modell för de kan röra handleder mm. 

Nasha

Nu blev det en väldans lång post så jag fortsätter senare.....

1 comment:

  1. Utrolig hvor mye du får tid til og så mange mennesker du kjenner! Spennende å lese! Ønsker deg en fin helg.

    ReplyDelete