Monday, July 25, 2011

En solig dag!

Ja det var en solig dag jag skall skriva om men eftersom jag ligger efter i bloggningen så kom det en molnig och sorglig dag emellan. Jag tänker på Norge. Jag skulle kunna skriva mycket om denna tragiska händelse men väljer att inte göra det utan fokuserar på min vanliga dagbok istället. Men jag vill ändå nämna hur allvarligt jag tycker det är med det främlingshat som finns i Europa idag och som tar sig uttryck som i händelsen, som jag kallar en terrorist handling, med en ung kille från extrem högern. Kom ihåg att det bara behövdes en från samma åsiktsplan för en sådär 70 år sen för att åstadkomma något fasanfullt. OK, nu går vi vidare...

Det var en solig dag i torsdags, killarna sov och jag och Lars tog en tur på sjön och åt lunch i båten.


På eftermiddagen spelade vi 9 hål med Agneta och Mats på Näreby golf, en Play and Pay bana, en mycket rolig sådan, i närheten. Anne och Bosse kom när vi var klara och vi gick en runda till med dem. Bosse gick ett över par och vi spelade ganska hyfsat allihopa.


Här är gänget som kännt varandra sen 70 talet. Jag, Mats, Agneta, Anne, Lars och Bosse.

På kvällen kom Agneta och Mats upp från sin båt och vi kunde grilla. Regnet hängde i luften men vi lyckades äta ute men sen fick vi gå in. Något som vi alltid gjort när vi träffats, iallafall förr var att spela spel. Denna gång blev det MIG, tror jag det hette. Kul!

No comments:

Post a Comment