Friday, July 15, 2011

Göteborg och Kungsbacka besök!

Vi åkte ner till Göteborg, dels för att hämta Lars på Landvetter, dels för att titta till vårt möbellager i Kungsbacka. Vi passade på att göra fantastiska Kungsmässan ett besök. Finns det något bättre köpcentrum (hemskt svenskt namn på ett "mall")? Men det roligaste var faktiskt att jag hade bestämt träff med en gammal barndomsvän, Yvonne, som jag inte sett sen 60 talet, alltså 41 år sen. Vi har hittat varandra tack vare facebook. Det blev ett kärt möte och Yvonne var sig lik, jag kom ihåg hennes vackra ögon. En jättetrevlig tjej nu som då!


Senare på kvällen kom Eva, min svägerska som bor i USA, på besök. Eva är i Sverige en vecka för att bland annat besöka sin 95 åriga gamla mor. Alltid lika trevligt att träffas, fnittriga som vi är båda två, hihi.



Daniel med sin faster!

Det blev två nätter i Göteborg. Första kvällen åt vi middag hos Ella och Lars, alltid lika god mat och trevligt. Vi hann också träffa min moster, Gerd, hon var väldans pigg och glad. Jag hade bakat bullar innan vi åkte ner, vilka var alldeles utmärkta som små presenter till alla.

Goda, ja ja, jag tycker det själv, kanelbullar!

Sen kom då torsdagen och vi åkte till Landvetter för att hämta Lars. Där stod det att planet var försenat så vi bestämde oss att åka ner till stan och shoppa lite. Då ringde Lars och sa att han var i Amsterdam??? Det blev fel på ena motorn efter 40 minuters flygning så de fick vända och flyga på låg höjd tillbaka. Där blev han sen bokad på 12 planet. Så vi var på väg och åka upp igen till Landvetter då han skickade ett sms från planet, tekniskt fel!! Så de kom iväg 1.5 timme senare och landade sen till slut klockan 3. Jag hade kameran med mig men kom i inte för mig att ta något kort för tårarna rann, glad att han var här efter 4 veckor! På tok för lång tid!

No comments:

Post a Comment