Saturday, October 16, 2010

Daniel tar körkort!

Ja så då var det dags, dagen har kommit då Daniel är så stor att han skall ta körkort. I Malaysia får man ta det när man är 17 år fyllda. Idag har han haft sin första lektion, köra, nejdå inte än. Först måste de ha en dag med teori i 5 timmar, det hade Daniel idag. På torsdag skall han skriva teoriprov och om han klarar det så får det börja köra....på bana!




Lite nervös är JAG allt. Läste en artikel om att Malaysia låg bland de 33 som har flest dödsolyckor i världen. Usch tänkte jag och googlade, då visade det sig att M låg överst på den listan. Sanning med modifikation alltså. Ja många kör oansvarigt, men jag tycker ändå det är lättare att köra här än i Göteborg, skratt, det är sant. 9 års vana, så jag kör väl som malaysierna!

1 comment:

  1. Johan tog ju också körkort iår. Jag var mycket nervös i början men sakteligen börjar det kännas bra att slippa köra honom överallt och t.o.m. ha en egen chaufför till hands! Kram, Nasha

    ReplyDelete