Tuesday, October 19, 2010

Två Malaysiska män!

Tog ett kort på vår trädgårdsmästare, Nik, han såg så kul ut i sin hatt, tyvärr hade han inte sina gula gummistövlar på sig, som han brukar! Han är en fantastisk kille som alltid kommer när han skall, jobbar hårt alltid med ett leende på läpparna. Han överöser oss med plantor, som han älskar att odla men eftersom han bor i lägenhet måste han ha dem nere på gatan och där snor de dem, så de hamnar hos oss. Nik jobbar också som vakt på Daniels skola, även där alltid med ett leende. Jag är full av beundran av denna man som jobbar både natt och dag!


Idag var jag och hälsade på Choo, har inte sett honom på evigheter. Choo har en pappersaffär och är intresserad av scrapbooking. Naturligtvis har jag handlat massor av honom men eftersom jag mest bara gör kort nu så blir det inte så mycket handlande, hmm??!! Nu har han öppnat en ny affär och jag var tvungen att åka och träffa honom, ta en kaffe och "catch up". Han tar även emot kort som hans kunder har gjort och säljer dem vidare, pengarna går oavakortat till välgörenhet.

1 comment:

  1. Ja, mycket märkligt uttalande. Men idag läste jag SvD och där menar den politiske chefredaktören PJ Anders Linder att Merkel inte alls försöker elda på debatten utan att hon efterlyser både öppenhet och krav. Tror att det blir motsatt effekt bland gemene man med sådana uttalanden från en ledare i ett så pass stort land.
    Han ser mysig ut din trädgårdsmästare. Skulle behöva ha hit honom, ser inte alls så prydligt ut på vår tomt. Idag är det dessutom regn och rusk, riktig höst!

    ReplyDelete