Thursday, November 17, 2011

Schmorl's Node!

Har ju nu rett ut min framsidan, ja inte något lyft inte, men kanske skulle behövas det med?? Nej utan magen, håller ju på att få den under kontroll med hjälp av duktiga malaysiska doktorer. Nu kör vi ryggen, som har krånglat vid ett par tillfällen! Attans ont häromkvällen, som om ryggraden säckar ihop och då bestämde jag mig för att gå se farbror doktorn. Sagt och gjort, vanlig röntgen och ett konstanterande att det var något fel på disk 10. Gå se en kiropraktor! OK, beställde tid onsdag, fick tid torsdag, ja samma vecka! Den sydafrikanske doktorn tittade på plåten och sa "javisst något är inte rätt men det går inte att se på dessa plåtar, jag föreslår en MRI"! OK, när? Ja ett ögonblick. NU? OK! 50 minuter senare klev jag ur magnetröntgen efter att inte ha rört en fena på så länge!! Väntade 10 minuter! Träffade doktorn, titta på datan, jo då du har Schmorl's node! Lät ju inte så bra och jag fattade ingenting. Men duktige doktorn förklarade, ett hål in i kota 10, troligtvis startat från tonåren, med min scolios. Bästa att göra är att förstärka muskulaturen runt omkring! Physiotherapy! Har jag tid nu? Absolut! Väntade 5 minuter och in till Aslinda! Hon höll på en halvtimme, gav mig övningar att göra hemma! Och hon vill se mig två gånger i veckan! Jo ett blodprov var nog bäst också så det inte fanns någon annan orsak till detta! Jag säger bara en sak! Malaysia! Sverige släng dig i väggen! Eller som Sofia i California skulle ha sagt, Malaysia - Sverige 1-0.

Kan ni se det?

Väntrum för MRI!

No comments:

Post a Comment