Monday, November 14, 2011

Tidig morgon!

Ja klockan är 6.15, Lars är i Indien och jag borde sova för jag är så trött. Men min rygg, som gjorde sig gällande i somras gjorde det också igår kväll. Shit vad ont det gjorde (gör), så nu måste jag ta mig till doktorn och reda ut detta! Helgen flöt på som vanligt, alltid något att pilla med för kommande flytt! Lars spelade golf med Ingrid och Nisse som nu kommit tillbaka från Sydafrika och Thailand. På kvällen var vi hos Per och Genna, som nyligen gift sig på Philipperna där Genna kommer från. Trevlig kväll! Jag glömde kameran men vad gör det när man har sin utsökta Iphone med blixt och allt. Men det är bara det att jag gjorde en uppdatering i söndags och av någon anledning försvann allt som hände efter den 23 oktober. Shit igen! Så inga kort från denna trevliga kväll!

Daniel drog ut alla sina visdomständer förra veckan, han sov under tiden och jag fick hämta en ganska så fnittrig påverkad kille. Men allt hade gått bra! Jag träffade en australienska som var med sin man på semester i Malaysia. Ett av skälen var att gå till Dr Wong, tandläkaren. Hon skulle göra bryggor och annat och han vet jag inte men hon berättade att det var billigare att flyga till M., bo och äta, fixa tänderna för två personer ÄN att gå till tandläkaren i Australien! Man kan ju undra! Kan tänka mig priserna är samma i Sverige, eller? Så kom hit, det lönar sig!

Jag (fråga mig inte varför mer än att Daniel tyckte det) köpte mig en MAC häromdagen. Min allra första dator på 80 talet var en MAC och faktiskt min första laptop likaså. Men sen har jag varit en PCnörd. Riktigt roligt faktiskt! Spännande att lära sig något nytt!


Annars har det blivit ett par turer till veterinären. Båda hundarna har varit magsjuka en tid och nu fick vi ta till med hårdhanskarna. Lucky fick stanna en dag och göra massa undersökningar. Sen Tequila, hon stannade hela helgen och är nu förhoppningsvis återställd. Strikt diet till de båda. Känns igen, hmm!


Lucky i väntan på att Tequila skall komma hem. På denna bilden ser han riktigt bra ut men i verkligheten kan man känna skelettet på honom. Han har nog gått ner 6 kilo.


Kameran ligger framme och väntar! Men jag hinner aldrig, rätt som det är kommer det 10 apor i rad gående på vårt staket och jag ser framför mig vilken himla fräck bild det skulle bli. Men så fort jag har reagerat och har kameran i min hand så ser de mig och vips har det hoppat upp i Rambutan trädet, som är målet för dem. Så då får jag nöja mig med såna här kassa bilder. Skall nog rigga upp stativet så det bara är att trycka på knappen!

1 comment:

  1. Håper ryggen din blir bedre og hundene også. Ikke morsomt når dyrene er syke. Og så mye vekt Lucky har mistet. Min sønn flytter hjem til Norge i mai. Han har da med seg kone, baby og tre hunder. De skal alle bo her hos meg! Blir kjempefint.

    ReplyDelete