Tuesday, January 10, 2012

Hej då vänner!

Mina underbara lokala vänner bjöd mig på lunch och gav mig presenter!! Att flytta kan ha sin baksida, men framsidan är att man får presenter, nej nu skämtar jag, haha! Det är att man som expat får ny vänner, några består andra går efter flytten. Att bo i andra länder och kulturer är fantastiskt då man lär känna lokalbefolkningen och får ta del av deras liv. Mina vänner här kommer dessutom från de olika etniska grupperna, kineser, malayer och indier. Tyvärr saknades Thila och Val.


Wendy,Sharon,jag,Naddy,Michelle,Catherine


En vacker ram Michelle.

En Jim Thompson sjal från Cat.


Wendy gav mig ett lyxigt och så väldoftande ljus från någon välkänd amerikansk firma, som alla kände till utan mig!! Sharon hade gjort en liten minibok med foton av mig. Jag kommer sakna dessa tjejer men till skillnad från mina utländska vänner som kanske flyttat när jag kommer och besöker, så finns ju dessa tjejer kvar här. Hurra!

1 comment:

  1. Lycka till med allt Nilla! Dessa vänner kommer du att ha resten av livet, dessutom kommer du att få nya. Du är så nyfiken och öppen så för dig är det inga problem. Jag ska fortsätta att följa dig på bloggen. Ska själv försöka komma igång med mitt bloggande, men det har tagit emot lite. Ha det bäst! Kramar!

    ReplyDelete