Sunday, April 7, 2013

Svensklunch i april

Jag blev tillfrågad om att starta SWEA i Indien och tanken är ju god. Jag har tillräckligt med erfarenhet med SWEA, min CV inom SWEA är, jag startade upp den första hemsidan senare blev jag på nyo webmaster, medlemsansvarig, kassör, revisor, var med och arrangerade regionmöte 2007 och världsmöte 2011, har suttit som sekreterare på ett regionmöte och vart åhörare på ett annat. Ja listan är lång och i Bangalore/Indien finns många svenskor MEN efter att ha tanken lite längre insåg jag att det var dödfött. Iallafall för mig. I B finns ju OWC och de unga svenskorna som finns här klarar sig nog själva. Även om SWEA konceptet är kanon när man skall flytta till andra orter eller tom hem efter en lång utlandsvistelse. Jag tror inte SWEA tillför så mycket för unga tjejer som bara är ute ett par år. Här i Bangalore finns egentligen bara en lista med svenskarna som bor här och man anordnar en lunch en gång i månaden. Men det föll på att det är egentligen ett jättejobb och jag har ju inte planerat att stanna här för evigt!

Jag var med sist som arrangerades på det nyöppnade hotel Marriott i Whitefield. Snyggt, god mat, trevlig personal och mycket folk. Träffade en tjej från Göteborg som var mycket trevlig, Irén.

Irén med en annan mammas barn

Ganska många tjejer denna gång

No comments:

Post a Comment