Friday, April 5, 2013

Ett år i Bangalore

Nu är vi redan i april och vi har varit här redan ett år! Snart är det sommar för vi har bokat Sverigeresan. Men det verkar som om våren väntar på sig i Sverige, så det får nog bli lite varmare först innan vi kommer. Här väntas Ugadi, en högtid här i Karnataka och innan den regnar det alltid. Så och i år. Det åskar och blixtrar nästan varje dag, inte för att det kommer jättemycket regn men tillräckligt för att hålla den värsta värmen borta. Annars är vi nu i början av sommaren med ca 35-38 grader varmt. Det varar fram till monsunen som börjar i juni!

Efter ett långt gnällande på att det är så tråkigt här så gjorde jag något åt det. Jag har nu börjat med lite olika engelska förbättringskurser, vad det nu är, haha! Nadia, brittisk engelska kommer en gång i veckan och förkovrar min engelska, som hon bara tycker behövs finslipas som lite uttal mm. Ser fram emot hennes besök på onsdagarna. På fredagar startade en väninna, Sveta en engelsk konversationsklubb. Dit går jag nu. Utan att skryta, men min engelska är en hel del gånger bättre än de andra men vilket trevligt gäng tjejer! De kommer från Ecuador, Colombia, Japan, Korea, Frankrike och jag från Sverige. 


Ett glatt engelsktalande tjejer, det dök upp två japanskor lite senare.


Dianne


Dianne från USA var hemma på en kopp kaffe och det var en liten pigg varelse som pratade non stop men hon var trevlig att lyssna på, haha! 

De har börjat röja utanför E, där vi bor för att bygga tredje fasen med hus. Innan vi gick vi alltid ut och tittade på landsbygden med kor mm men nu är det bara maskiner där. 


På deras huvun sitter en yxa!

No comments:

Post a Comment