Tuesday, September 3, 2013

Melbourne Mornington och bröllopsdag!

När vi fortfarande hade hyrbil tog vi med Daniel på en tur till Mornington. Han ser ju annars bara Carlton och CBD, stackarn, lite frisk havsluft skulle inte skada. Och det kan man säga att vi fick, det var kallt och blåsigt men på äkta Melbournevis blev det soligt och varmt om vartannat. Som vanligt körde Lars till stranden så fort han fick tillfälle. 

Ser kallt ut

Mitt stopp var Paper2, som är en jättestor scrapbooking affär i Mornington. Har vart där förut och nu ville jag köpa lite stenciler för att ta med till Bali. Fick en kvart på mig så jag fick allt köpt lite! För vårat förmiddagskaffe stannade vi stannade på ett trevligt ställe med härlig utsikt men fick ju sitta inne förstås. Gott kaffe hade de. Sen tog vi lunch nere i Schnappers på The Rocks, där har vi varit tidigare och ätit goda musslor och ville visa Daniel.

Killarna åt musslor men jag hade Fish and chips

Mumsigt
Så häftigt att se Melbourne som en liten ö i ett stort hav

Sen åkte vi hem för bilen skulle lämnas inte senare än 5 på lördag kvällen. Kvällen innan hade vi ju 27 år bröllopsdag och det firades på åttan på Crown. Min och Daniels favorit resto, där har vi var många gånger. Nu fick även Lars gå med. 

Lars och ostron

Vi och hummern

Lars åkte hem till Indien på söndagmorgon och jag fick en vecka till med vår son. Vi åt lunch, fikade och naturligtvis åt middag så ofta vi kom åt. Jag shoppade lite, klippte mig och bara vandrade omkring och njöt. Jag gick på SWEA Melbournes kickoff för våren. Vi träffades på en Japansk bar på Crown, ett gäng trevliga tjejer och Jennifer, förstås. Jen bodde i KL och blev ordförande i SWEA lite innan hon flyttade till Melbourne och startade SWEA där. Nu har de ca 90 medlemmar och jag är en av dem.

Jennifer i mitten

No comments:

Post a Comment