Wednesday, July 25, 2012

Nästa avfärd...

Efter Norge blev det några hektiska dagar innan Lars åkte hem till Indien. Fast min rygg, som ärligt talat aldrig varit så här kass gjorde att jag fick gå på halvfart. Lars spelade 9 hål på Skaftö på söndag morgonen och sen fika vi med pappa och Kerstin för Marie och Lasse var uppe. Senare på dagen blev det bara en promenad till affären, det var vad jag mäkta med, suck! Lars gjorde iordning huset typ ta in grill mm så jag skulle slippa det senare. Båten kördes bort för vinterförvaring, skräp kördes bort och det fixades. På måndagen åkte Lars till Vallda och spelade golf med sitt KL gäng, Robert, Hans och Ulf. Yvonne och Torsten skulle kommit upp men vi fick ställa in det, tyvärr. På tisdagen sa Lars hej då till Grundsund och vi åkte till Göteborg. Stannade i Kärra på vägen och sa hejdå till övriga Berglies. På kvällen sen var vi bjudna till våra kära vänner Anne och Bosse i deras fantastiska hus med enorm utsikt.


Anne i sitt fina kök

Lars och Bosse

Vi satt ute och njöt av god grillad middag


Tidigt morgonen därpå tog Lars taxi till Landvetter och färden till Bangalore. Jag lyckades kravla mig upp från alla fyra och blev människa (som min mamma skulle ha sagt) så jag kunde gå ut i tomma sommargöteborg och köpa mig en Latte. Sen packade jag ihop och åkte till Rörtången för att hälsa på våra goda vänner från KL, Anki och Michi. Deras dotter Anna var hemma, vilket var ju extra trevligt, Anna skall snart vidare London och fortsatta högre studier där. Michi tog för dagen! över köket och gjorde oss en jättegod räk/laxmacka. Sen körde jag vidare till Grundsund och låste in mig, haha, behövde lite lugn och ro efter den sista veckan sociala liv. Älskar det men när jag har haft ont har jag inte riktigt varit på fullt humör!


Anna, Michi, Thorbjörn (en kompis på besök) och Anki

Hemma var kylskåpet tomt men hade lite färska rödbetor som jag kokade och åt med chevre och basilika. 

God lätt kvällsmat, nykokta rödbetor med getost

No comments:

Post a Comment