Monday, July 23, 2012

Norge!

På fredagen drog vi efter frukost till Tönsberg, min rygg hade börjat berätta att den var med och var väl inte så himla rolig under natten. Men Tönsberg, Norges äldsta stad bjuder på rolig shopping och det gav mig något annat tänka på. Jag hade en lista med inköp, Lines Hobby, en härlig hobbyaffär där jag skulle köpa tyg, har ju en längtan att lära mig sy lapp-(täcke,duk,kudde...), Husfliden för att köpa Lars en sittlapp i ull, ett måste om man bor i Sverige, jag fick en när jag fyllde 50 och Lars tar den så fort han kan! På Husfliden, som också säljer garn hittade jag en supersnygg tröja som jag köpte garn till, fast den kändes lite som överkurs! En kaffe med en bulle är ett måste! Det finns också roliga inredningsaffärer i byn. Till lunch hade vi bestämt träff med Karin och Arne på Haveriet på bryggan och då kom regnet, inte lite sommarregn utan hällregn, blixtrar, åska och hagel. Ja gösta petter! Jag hade berättat för Kari, min yoga lärare i KL, fast nu boende i Dubai, att jag skulle eventuellt till Tönsberg. Fick tag på henne så hon kom till Haveriet och tog en kaffe med oss. Alltid lika roligt att träffa söta Kari.


Frukost på Knatten, som hytta heter.

Massor med norsk mat, fårepölse, fiskpudding mm.
Kaffe med russinbulle med Björn och Eva
Vad tittas det på?

Jo, det fantastiska sommarvädret!!

Jag och Kari
På kvällen sprack det upp och det grillades laxöring. Det blev jättegott, fast vi satt inne och åt och tur var väl det för getingarna surrade runt husknuten till sina olika bon.


Arne en glad grillare

God fisk!
Dagen efter stod vi upp klockan 7, nu var ryggen riktigt arg men jag kom ur sängen och kunde äta frukost och sen åkte vi till Sandefjord och färjan tillbaka till Strömstad.


Solen sken, och det var skönt att sitta ute med näsan i vädret
tills vi kom ute till havs då blev det för kallt.
Resan ner gick bra, det tog 6 timmar dörr till dörr. Ryggen var trött och på natten gick den i två delar, har inte haft så ont sen ca 6 månader. Vi skypa med Daniel som nu kommit på plats men han var väldigt trött och sov länge med 9 timmar jetlag. Han inte tyckte det var roligt att komma dit när vi var kvar här i Grundsund. Daniel har aldrig gillat läget att avsluta ett lov och gå tillbaka till skolan, ingen skillnad nu heller!

No comments:

Post a Comment