Monday, October 15, 2012

Block Printing!

Idag var jag hos Poonam. Hon bor i Whitefiled på en jättestor tomt med många hus och ett bamsestort träd. I ett av husen håller hon olika kurser som målning, mosaik och block printing. Idag var det block printing, dvs stämpling med träblock på tyg eller som i mitt fall på papper. Det var jättekul, vi var ute i trädgården och stämplade på med olika resultat. Vi var iallafall nöjda med dagen! Här är några foton..

Vad är block printing...Poonam förklarar!

man blandar kerosen (bensin) blandad vätska med lite vatten

som tillsätts till färg

Poonam berättar om denna konstart

sen blöts en skumgummiplatta med färgerna

vi fick göra det..

Jen gör sitt


vackra färger ihop



jag blötte i svart

sen visade Poonam hur man doppade blocken,
vilket ser lättare ut än vad det är eftersom man
vill få ett jämt lager av färg

massor av roliga stämplar

vi fick var sin tea towel att göra vad vi ville med

Bela gör ett vackert mönster

härligt att kunna sitta ute och skapa

en härlig samling av stämplar


Sen tog Poonam oss till trädet, fattade inte först vad hon mena men längst bort i ena trädgården stod detta helt fantastiska träd. Såååå stort! En Fikus tydligen. Under trädet har man yoga klasser, kan tänka mig att det är underbart yoga ställe!

jag vid yoga trädet


det går många mig runt det trädet

jag stämplade på en vävd påse

min tea towel

på handgjort papper

som jag kan använda i min art journaling





1 comment: