Thursday, October 11, 2012

Mest craft!

I slutet av denna veckan har det handlat mest om olika craft/handarbeten. På onsdagen var jag och Bela hos Chris. Jag hade med mig min nya godislåda med art journaling, färger, stämplar mm. Jag demonstrerade allt det nya jag lärt mig vilket blev uppskattat. Chris flyttar hem nu i november, jättetråkigt för hon är så trevlig och har ett underbart skratt! 

Chris gör en salsa

Efteråt åkte vi alla tre till Itsy Bitsy och shoppade. Jag ville se vad de hade i form av färg, gesso mm så jag slipper släpa från Australien. Och de hade en hel del, va bra!! När jag är hemma så får stickningen ligga åt sidan utan nu blir det kludd och kladd som jag kallar det. Jag startade även en ny blogg för att dela med mig av mina alster, jag prövar massor av nytt, som doodling, på svenska?? Ingen aning! Här är linken till nya bloggen...

A confused artist?

Underbart barnsligt, eller?

Se på torsdagen kom Barbro på kaffe, hon behövde hjälp med sin stickning. En söt tröja till sitt barnbarn, Tore. Fast när hon skulle förklara problemet så kom hon på lösningen själv, brukar ju vara så, haha! Fast jag kunde iallafall konstatera att lösningen var rätt!! Alltid lika mysigt att sitta och prata med Barbro!

Idag blir det en stund hemma hos Bela som har stick/virkgruppen idag. Till helgen måste vi ut och leta sängar för nu börjar det närma sig december och svärföräldrar och Daniel på intågande. 

1 comment:

  1. Hi Nilla,

    Jeg liker din art veldig godt - hvor har du kjøpt alle stamps og all teksten du bruker i bildene? Virkelig flotte!!!!
    Klem

    ReplyDelete