Thursday, March 28, 2013

Coffee morning

Åkte till OWC coffee morning idag. Den nya boken om Bangalore In and out in Bangalore skulle lanseras. Visste att Jessica satt där och sålde den. Träffade ju henne varje vecka vid våra stick o virk träffar! När man köpte en bok fick man en cup cake, de var vackra men ack så söta. Kom i slang med en trevlig italiensk/australienska som kanske skulle flytta till KL och en trevlig irländska som hade köpt lägenhet i Penang. Alltid lika skoj att träffa nya människor på OWC.

Jessica säljer böcker

Cup cakes

På vägen hem får jag ett sms från Daniel som berättar att han är OK. Det var ju bra men skickar en frågan tillbaka varför han berättade det. Då skickade han mig en länk till Melbourne tidningen The Age...



Detta skedde på Swanston street, Daniels gata, några 100 meter längre ner. Där har jag gått 100 gånger och Daniel går där ofta förstås. En mur vid ett bygge rasade dödade 2 och skadade, så hemskt!

Igår var jag och hämtade min klänningar som hade varit på SPA. Nu var de som nya, kanske skulle skicka mig på SPA ibland också. Konstigt nog hade de ett omklädningsrum inne på kemtvätten, undrar just varför, kläder krymper...???


No comments:

Post a Comment