Saturday, June 25, 2011

Trädgårdsgöra!

En sak jag älskar när jag kommer till Sverige på sommaren är att åka till Westgarden i Bokenäs! I år var det extra roligt för de håller på att bygga om till en fantastisk anläggning a la England. Här finns alla härliga växter, blommor, örter och redskap för trädgården. Långt ifrån hemska Plantagen man kan komma (dvs inte importerade hårt framdrivna växter)! Jag gillar! Midsommardagen bjöd på härligt sommarväder, sol och blå himmel, visst blåste det men det märker vi inte av på vår underbara altan på baksidan huset så jag kunde plantera mina fina blommor medans fräknarna (eller skall jag säga rynkorna nu efter 50) växte i mitt ansikte.

Westgardens fina växthus!


Så ja allt på plats, jord, krukor, blommor, handskar, spade....dags att börja svettas!



Så ja en bit på väg. Men hallå, det finns ju inget vatten på denna sidan, ja just det vi är ju mitt i en ombyggnad, OK hämta vattenkannan..

1 comment:

  1. Så vakkert det blir. Jeg skal snart ut i min hage og klippe gress, - hvis jeg får maskinen jeg har lånt til å gå. Måtte først bare ta bilde av mine tre julekort for juni! Har du helt sluttet å lage kort for godt? Håper ikke det! Hvor lenge blir dere i Sverige?

    ReplyDelete