Saturday, June 11, 2011

Malaysisk fotboll!

Klockan var sisådär runt 11 på kvällen, vi zappade runt bland kanalerna, inget att se men så , fråga mig nu inte varför, fastnade vi på malaysisk fotboll. Det visade sig vara FA Cup final på Bukit jalil National Stadium (säkert 50000+ människor där) i Kuala Lumpur mellan Terengganu och Kelantan! Ja det var ju inte riktigt det som våra ögon fastnade för utan själva fotbollen, eller vad man nu skall kalla det. Utan att vara alltför stygg så fick vi en 30 min god underhållning med många, många skratt! När den 8e båren kom in på plan för att hämta skadade(?) spelare så kom även Daniel och kollade, lockad av våra högljudda skratt kan jag tänka! 1-0 till Kelantan när det var 10 minuter kvar. Men höjdpunkten var, när efter under förängning (den längsta jag vart med om i fotboll - 10min+) Kelantan gör ett självmål, en dundertabbe och det blir oavgjord! Sen avgör Terengganu och resultatet blir 1-2. En rolig avslutning på en lördagkväll! Haha!




No comments:

Post a Comment