Thursday, June 9, 2011

Nilla's BIG SALE!

För 4 år sen började jag scrap booking, sen började jag göra kort sen blev det mindre och mindre! Insåg för ett tag sen att mitt hörna på kontoret var överfylld med grejor och tänkte, här skall städas! Så jag ordnade en BIG SALE! Sharon , som har en egen scrapbookingaffär, hjälpte mig att sätta priser, vilket var löjligt låga, men tanken var ju att bli av med överflödet! Catherine, som startat ett center för kvinnor som behöver en inkomst för att överleva men utan kunskap om något annat än att ta hand om sitt hem. På centret får de lära sig laga mat, göra konst mm. Pengarna skulle gå till detta center bestämde jag! Catherine och Sharon hjälpte till att bjuda in folk och skickade 3 volontärer med reklam från Ti-Ratana. Kl 12 på fredagen skulle det hela börja, kl 11.30 var det mesta slut! Då hade ett gäng damer länsat borden. Haha! Tur var väl det för sen kom det ingen mer!! Ca 2500RM såldes det för, vilket är bra! Den andra dagen, kom det en dam en halv timme innan vi öppnade och länsade resten, hon skulle i sin tur ge grejerna till välgörenhet som barn hem mm. så dubbel välgörenhet kan man kalla det!

Några av damerna som var tidiga!

Damerna från Ti-ratana!


Före!



Efter!


No comments:

Post a Comment