Thursday, September 22, 2011

I väntans tider....

Det känns som jag befinner mig i ett mellanläge i livet just nu. På gott och ont, å ena sidan njuter jag av att inte ha så mycket omkring mig, inga måsten, deadlines eller möten. Daniel bor ju fortfarande hemma och han går ju också i väntans tider tills skolan början och jag njuter av att ha honom nära mig hela tiden. Å andra sidan vill jag veta om och när vi skall flytta så jag på riktigt kan ta tag i saker. Jag har redan börjat förstås; listor, slängt, sorterat, planerat men eftersom jag inte har en tidpunkt när jag skall vara klar så "gör jag det imorgon istället". En dag ringde jag desperat till min goa väninna Anki och sa jag vill ha kaffe och prata tjejsaker. Sagt och gjort. Annars åker jag och Daniel till golfbanan ofta, shoppar och häromdagen hamnade vi på afternoon tea på Mandarin. Trevligt och gott! Och idag åker vi till Langkawi på 5 dagar, härligt!!

Två brickor (vi kunde ju inte dela en!!??), en med choklad och en normal afternoon tea tillbehör, sandwiches, kakor, scones mm. Mumsigt!

Vi drack ett underbart grönt tea från Darjeling!

Daniel har ingen förståelse för att jag alltid skall släpa kameran och ta kort, vi ser ut som turister och inte inbodda malajer efter 10 år. Sorry Daniel, jag vill ju blogga!!


1 comment:

  1. Kul att läsa att du har det bra. Och självklart ska du ha kameran med, älskar att gå in och titta. Fast...lite avis blir jag ju också! Jaha, då kanske du inte är där när vi kommer efter nyår. Vi åker dit på lite semester jag och mina tjejer. Pär är förresten där just nu och jobbar. Framtiden får vi se. Jag mejlar senare! Kramar!

    ReplyDelete