Tuesday, October 18, 2011

Jul och bebisar!!

Jag har haft en förkylning i dagarna 5, kan inte minnas när jag hade det sist, men jag har iallafall tagit det lugnt och haft hemmatid. Skönt ibland det med. Jag blev inspirerad av Rachel från Perth som jag känner, att sätta igång med min korttillverkning igen och då blev valet naturligtvis julkort! Det är ju faktiskt bara två månader till jul! Idag har vi bokat en långresa till Melbourne och Sydney i december. Jul och nyår firar vi här eftersom Daniels kompisar kommer tillbaka vid den tiden från sina universitetsstudier. Här är vad som ligger på mitt skrivbord just nu, massa stämplade bilder som jag färglägger och några färdiga kort!






Ja vad då bebisar?? Häromdagen under middagen hoppade jag högt i stolen när ögat föll på en av de tomma stolarna! Inte var den tom inte, där satt en stor fjäril. Lät den vara. I dag vid frukost såg vi att den satt kvar bara på en annan plats på stolen och hade lagt ägg. Faktiskt på 3 ställen. Den tyckte väl den liknade stolen så den skulle få vara i fred. Och det skall den få!



1 comment:

  1. Herlig å se at du må innom kortverdenen litt, Nilla. Det blir tid etter hvert, man må jo prioritere de viktigste tingene først. Jeg ønsker meg også mer tid til denne hobbyen, og vil få det etter hvert. Morsomt å lese om hva dere gjør. Blir nesten litt mer kjent med bl.a. Malaysia på denne måten. Ønsker deg en fin uke. Klem fra Hege

    ReplyDelete