Sunday, October 16, 2011

LPGA på KLGCC!

Oktober igen och tid för årets LPGA tävling på vår hemmabana, vackra KLGCC! I år spelade de i 4 dagar, jag var och tittade en stund på lördagen, Lars i dagar 3. Det var olidligt varmt och med en förkylning i kroppen så blev det värre. Sen sände de ju allt på TV så på söndagen låg jag framför den och tittade istället, absolut inte samma sak och betydligt tråkigare men svalare! Det är himla kul att få se alla de kända spelarna i verkligheten. Jag är ju definitivt inte nationalistisk av mig så om de är svenska eller inte spelar mig ingen roll. Vi tittade lite på stackars Sophie Gustavsson som nog hade fått värmeslag för hon hade en stor ispåse på huvudet. Men att se Choi (som vann) och  Yani Tseng, världsettan, sicken go tjej, den söta spanjorskan, Munoz som spelade så himla bra, var jätteroligt. Tog nästan inga bilder för den envisades att pipa hela tiden??!!



Vackra KLGCC


Här står Laura Davis och väntar på att slå ut. Då har hon två klubbor i handen och med den ena slår upp en rejäl tuva på tee, lägger bollen där och slår. Jag tappade hakan, hojtar åt Lars "se vad hon gjorde", det visste han ju redan för det gör hon tydligen alltid. Hallå, man får ju inte ens göra en provsving på tee och där står hon och fördärvar. Ärligt talat?


Varmt som sagt!


Koreanskan Choi får bucklan av premiärministern Najib. Bild från Bernama. Det var så roligt att se denna unga tös att spela, så behaglig och lugn! Spelade såå bra!

No comments:

Post a Comment