Tuesday, February 7, 2012

Huset töms!

Det blir mindre och mindre i huset. Fasen alltså, fortfarande när jag tittar i nåt skåp hittar jag saker. Någon hustomte som kommer på natten och lägger dit saker, eller? Daniel har nu städat sitt rum och plockat undan det han vill behålla och som kommer att lagras i lägenheten. Han har dröjt ini det sista med detta till hans mammas frustration men jag förstår honom, det är ett stort steg att gå från sitt barn eller ungdomsrum till eget. Jag gråter och är allmänt bedrövad. Det är jättesvårt att veta att vi inte kommer ha honom i samma hus, land, världsdel om några dagar. Usch! 


Ett lass kvar att skickas.


Vi har låtit måla om våra Montana bokhyllsdelar. Blev så vita och fräscha, men nu står alla böcker på längs med väggarna i huset. Vi väntar med att öppna upp hylldelarna till vi kommer till nytt hus.


Böcker


Vi har låtit tvätta alla tygmöbler, lampskärmar och mattor. Vilket var välbehövligt. Jag har också klätt om en soffa i härligt orange tyg köpte jag elefantkuddar från Svenskt Tenn när jag var i Sverige. Nu blir det många (indiska) nya spännande färger i vårt liv. Härligt!




Lars kom hem tidigare från Indien eftersom han hittade boende för oss direkt. Vilket var bra för här i Malaysia har vi helgdagar måndag och tisdag. Vi har umgåtts med Daniel, spisat skivor, ätit gott och tagit den sista champagnen på balkongen. På måndag kommer Mica och Lotta och hämtar möbler och då försvinner våra stolar där. Daniel tog kort på oss alla tre och han har lovat oss det men jag undrar var det är. Får sätta in den senare!



1 comment:

  1. Jag förstår dig när det gäller Daniel. Gud, jag kan inte ens tänka på att Emelie snart försvinner ut i världen för att plugga. Och då är det över ett år kvar! Annars är allt ganska bra just nu. Det tog lite tid för vår familj att komma till rätta i Sverige. Vi var inte färdiga! Men nu känns det bättre, och jag trivs verkligen med mitt jobb också. Ha det bäst kära Nilla!

    ReplyDelete