Friday, February 3, 2012

Sista minuten...

Varför blir det så? Jag började redan i augusti och förbereda för kommande flytt till Indien, fast inget var 100 % klart då. Visserligen är jag glad och jag började röja allt då. Feng Shui sa någon som kom in i huset, helt rätt, huset är nu tömt på alla miljoner onödiga prylar som gömt sig i hyllor, garderober och andra ställen. Men som jag skrivit tidigare, vi har väntat på det mesta, Daniels skola, boende, Lars kontrakt, boende mm. Sen kommer allt i sista minuten som ketchupflaskan. Så sista tiden har varit extremt jobbig. 


Daniels sköldpadda som han fick från Abhi för många år sen var vi ju nu tvungna att hitta ett hem åt. Så jag skrev på facebook och efterlyste ett sådant. Rachel svarade, jag tar den. Skönt, Rachel har 3 barn som blev jätteglada.


Turtle som numera heter Tom Turtle


Rachel en scrapbooking kompis.


Samtidigt kom Shannon, en väninna från UNHCR tiden för att ge mig en present från flykting tjejerna i Chin Women. Hon blev passande barnvakt åt Rachels minsta. Trevlig men lite rörig morgon kan man säga.


Shannon jagar Samuel.


Sista minuten var också att ta en fika med Henrik som nu skall flytta till Malaysia och slå sin påsar ihop med sin malaysiska flickvän. Vi hade inte sett varandra på 30 år minst, inte för vi umgicks så mycket vi hade mest gemensamma vänner men vad gjorde det. Jättetrevligt att ses nu innan jag åker och han precis kommit.


Henrik

1 comment:

  1. hehehe love how the translate tool works! I am sure it's not translated how you would speak it in English! :-) (But I understood what you wrote!) We are very pleased to have Tom Turtle come and live with us :-) He's getting used to me ... doesn't hide away when I come up to talk to him now, and when I walk past he moves around so he can keep his beady eyes on what I am doing! :-)

    ReplyDelete