Saturday, February 25, 2012

Ny ambassad!

En ny svensk ambassad kommer att öppnas i KL inom året. Skall inte säga vad jag tycker om att hålla på att stänga och öppna ambassader så där i ekonomiska tuffa år! Men iallafall så under tiden har ett generalkonsulat funnits och de har varit/är inhysta i exportrådets lokaler, så det var dit jag fick gå och hämta mitt nya pass som kom via Singapores ambassad efter lång väntan. Igår kväll var det en vinkväll i deras lokaler inbjudna av MASBA, exportrådet och SWEA. Jag tog chansen att gå med för att träffa några som jag inte kommer att se mer nu när vår tid i KL tar slut. Och förstås för att träffa Bruno Beijer som var ambassadör här under vår första tid denna gång.


Bruno talar!


Under våra 11 år i KL har vi träffat 5 olika ambassadörer. Början av nittiotalet var det en herre vid namn Westerlund (?) och hans fru Gunnel, sen kom Herr Fäldt och hans Gudrun, när vi sen återvände till Malaysia 2004 var det Bruno med fru Lena. När han försvann kom Helena med make Patrick och 5 år senare kom Per-Arne med fru Anette. Av de så kände vi bäst Bruno och Lena. Bruno var med i Dubai när vi firade Lars 50 år, vilket var väldigt trevligt tycker vi.


Suddig bild på Nasha, Anki, Jeanette, Eva och Genna.



No comments:

Post a Comment