Friday, November 26, 2010

Besök från jordenrunt resande!



För ca 30 år sen var vi i Ischgl och åkte skidor. Där träffade vi ett trevlig par från Luleå och sen dess har vi hållt kontakten, genom att skriva till varandra varje jul! Jag måste säga att det är nog unikt för om man inte träffas och umgås så tappar man snabbt kontakten. Men inte med Brittmarie och Hans. Men så kom ett mail från deras enda son, Daniel att han var i faggorna med sin flickvän Malin och undra om de fick komma och hälsa på. Va roligt!! Självklart skulle de bo här tyckte vi! Sagt och gjort, så efter att ha varit i USA, Fiji, Australien, Bali under 4 månader så dök de då upp i Kuala Lumpur. Just nu är de ute och ser vår fina stad! Tyvärr lämnar de Malaysia, som har så mycket att erbjuda, redan om nån dag eller två för Thailand. Men vem vet Daniels föräldrar kanske dyker upp i framtiden, det skulle ju vara kul att ses igen efter 30 år!

Nästa gång jag skriver tänkte jag rapportera från Prince Court hospital, där jag skall checka in imorgon. Klart annorlunda från sjukhus i Sverige kan jag lova (har "tyvärr" erfarenhet").

No comments:

Post a Comment