Wednesday, November 10, 2010

En mötesfri dag!

Yes, just nu är det mycket möten en blandning mellan SWEA och MASBA, bara roligt men ibland är det skönt att ha en sån där slappedag. Som idag, när Daniel drog iväg till skolan startade jag mitt brödbak. Fick en Levain (vildjäst) av Karin för ett tag sen. För att göra Levain krävs flera dagars arbete (inte så hårt precis), 3 gånger skall degen matas och sen kan man baka vad som helst. Jag valde att följa Karins recept på 3 limpor. Mums, det blev jättebra!


Karin startade mig på bröd bakning, vilket är himla kul! Hon har en egen matblog för hon är fantastisk duktig även på matlagning, se blogglistan till höger, Catch my recipe! Gillar du surdegsbak kan jag också rekommendera Martin Johanssons blog - Paindemartin, se samma lista.

Sen när jag torkat bort all mjöl som fastnat lite varstans åkte jag till Bangsar SC och åt lunch med min härliga väninna Ingrid. Ingrid delar sin tid mellan Florida, Sverige och Malaysia, så vi får passa på att umgås när hon är här.

No comments:

Post a Comment