Sunday, November 28, 2010

Checka in på sjukhus!!

Väntar på mitt rum

Så gör man här, man checkar in! Som på hotell! Nu är ju detta förstås ett privat sjukhus i ett land som vill sälja sig som hälsa/vårdland. Man kan boka sin resa hit och göra vad man behöver göra och samtidigt få en lyxig upplevelse i ett spännande land. Rehabilitering kan ske på ett härligt hotel med vita stränder. Ja, vården och läkarna här är av första klass. Alla är utbildade i typ USA, England och Australien och sjukhusen innehar all tänkbar utrustning av absolut sista snitt. Prince Court är ett nytt sjukhus och ägs av Petronas, landets oljebolag.

OK, nu är jag incheckad i min suite, det finns vanliga rum och suites. Suiterna är med två rum och en extra säng som anhörig kan sova i. Två platt TVs, 2 egna badrum, ja full lyx! Det finns inga salar med flera gäster,eller korridorer att ligga i! Kim, sköterskan från Sabah (Borneo) har gått igenom vad som gäller, blodtryck och tempen kollad! Check,check!





Knack, knack nu kom maten! Valde Lasagne från menyn! Jag får inte äta efter kl 18! Ok, varför är jag här, ja inte bara för att få lyxig vård utan för att göra en hysteroscopy och en oophorectomy, på svenska? Ingen aning! OK, återkommer imorgon, operationen görs imorgon eftermiddag kl 14! Godnatt!

2 comments:

  1. Huff da Nilla (selv om sykehuset er flott....). Ønsker deg lykke til med operasjonen i morgen,
    klem fra Kari

    ReplyDelete
  2. Ja, lite skillnad mot KS eller Södersjukhuset i lyx. Men jag kan verkligen hålla med om att sjukvården är super i Malaysia, fick ju en rejäl erfarenhet av det när Pär låg inne i en månad, dock inte på detta lyxiga, men personalen var verkligen duktiga där också.
    Kul med gästerna! Lycka till! Kramisar!

    ReplyDelete