Thursday, November 11, 2010

SWEA Världsmöte i Kuala Lumpur 2011!


Det är det jag jobbar mest med just nu. SWEA som står för Swedish Women Educational association är ett 30 årigt gammalt nätverk startad av en svenska boende i USA. SWEA har ca 8000 medlemmar över hela världen. Vartannat år hålls ett Världsmöte för alla ordföranden och andra intresserade medlemmar, nästa gång i mars 2011 blir det här i Kuala Lumpur. Dessutom har man regionmöten varje år på hösten men nästa år skall alla 7 regionerna ha sitt möte samtidigt som man träffas i KL för Världsmötet. Jag sitter i VM kommitten tillsammans med ett glatt gäng tjejer som hoppas det kommer massor av lika glada Sweor från hela världen. Tiden går snabbt så vi jobbar ganska mycket med möten och annat! Titta på vår fina hemsida som jag har gjort tillsammans med Linda Nord. Jag har dessutom tagit på mig rollen som webmaster (igen faktiskt, gjorde KLs första hemsida för 7 år sen) för SWEA Kuala Lumpur. Datanörd som jag är!


2 comments:

  1. Jag tycker att ni gjort ett jättejobb och det är så fantastiskt roligt att du är en av de tongivande i gruppen med din erfarenhet och din kunskap om Malaysia och Swea. Jag längtar så jag dör tills jag kommer på VM.

    ReplyDelete
  2. Jag ser verkligen fram emot VM i Kuala Lumpur! Det skall bli jätteroligt att träffa Sweor från hela världen. En liten parentes bara - SWEA grundades 1979 och är alltså 31 år - inte 50.

    ReplyDelete