Tuesday, December 7, 2010

Hjälp, vatten forsar från ovan!

Nej inte ett av våra dagliga tropiska regn utan från ett antikt vattensystem. Gamla hus (säkert nya med förresten) har badkar på loftet med vatten, tillhörande pump som förser dushar odyl med vatten. Billiga pumpar! I morse när jag hade hämtat min frukost efter Daniel tagit skolbussen hördes ett stort BANG från hans rum. Gick dit o titta och så vatten forsa, ja FORSA ner från taket, i en garderob/förråd. Hjälp, panik, hjälp! Ut med kläder, kostymer, kuddar och annat i de gardroberna, hörde jag inte vatten från Daniels rum?? Jojomensan, där forsa ännu värre, ut med de kläderna, vatten överallt, rädda datorer, böcker, HJÄLP! Panik, ringa väcka Lars i Tyskland, ringa rörmokarna, ägarn, ja! OK, panik över! Forsla vattnet ner i badrummet, hinkar, handdukar allt. ARG!! Josie, hämta kameran detta måste fotas!


Så här är jag, jobbande samtidigt som jag tar en dusch, praktiskt!



Jag älskar all Good Timing, Lars föräldrar kommer på söndag och vi hade tänkt ha huset klart för jul! Never mind, det svåra blir nu att få ägaren att gå med på att installera en dyrare pump som håller. Detta har hänt faktiskt tidigare, i somras, fast då med en annan billig pump, men det är annan historia! OK, klockan är nu 10.17 vid skrivande stund, nu skall jag vila innan det är dags för SWEAs jullunch!

3 comments:

  1. Kära Nilla, lider med dig! Hoppas att lunchen blev en fristad och trevlig för det behövde du nog efter den där persen. Hoppas att de hinner fixa detta innan jul. En styrkekram skickas till dig!

    ReplyDelete
  2. It’s amazing to visit again n again coming to your blogs the superb effort is here.

    ReplyDelete