Wednesday, December 8, 2010

SWEA Jul lunch på Senses!

Vackert dukat på Senses

Efter morgonens skyfall från innetaket var det skönt att gå till Hilton och Senses och äta lite (läs mycket) god julmat! Allt tillagad av svenske kocken Michael Elfwing. Vi var 20+ damer från SWEA som avnjöt denna lunch, många glada skratt och några snapsvisor därtill! Hilton är ju Halal och serverar naturligtvis inte gris, så det bjöds på rimmad oxbringa istället, mycket gott! Jansson, sill, lax, skagenröra och annat gott fanns på bordet. När vi var proppmätta (som man ju blir på julbord) bjöds det på en fantastisk god äppelkaka med vaniljsås, en choklad stubbe, pepparkakor, knäck och lussekatter. Oops, lilla(?) magen sa STOP!

Monica, Anette,Irene,Charlotte, Maria

Nasha, Josefin, Ulrika, Eva och Anki


Jag i den lilla hatten från smällkaramällen!


Michael Elwings underbara kokbok - Cooking with Michael Elfwing, kan varmt rekommenderas, du kan beställa den här. En härlig blandning av recept inspirerad av mina favoritställen, Australien, Malaysia och Sverige (läs Grundsund)! Vi har köpt 4, en till köket här och i Grundsund och två paket att ge bort!

2 comments:

  1. Vad gott och trevligt det lät. Måste ju erkänna att jag blir lite avis och hade gärna suttit där och smaskat i mig och min stora mage dessa läckerheter.

    ReplyDelete
  2. Vilken fin bild på dig Gunilla! Visste väl att kronan skulle klä dig, och sen kan det ju inte bli fel med en proffsig fotograf heller.. :)
    XOXO Nasha

    ReplyDelete