Thursday, February 17, 2011

Tiden rinner iväg....

Jag sa just det på vårt senaste SWEA VM kommittée möte att vattnet var långt över mitt huvud och jag höll på att drunkna. Hjälp vad tiden går! Vi började för över ett år sen och planera för SWEAs Världsmöte som skall vara i KL i mars. Nu är det bara några veckor kvar och jag sitter fortfarande och väntar på material för Programboken som jag har ansvar för. Men som min pappa alltid säger "det ordnar sig", så det gör det nog också. Mötet var på Royal Selangor Golf Course där vi var medlemmar när vi bodde i KL 94-97, jättekul att komma tillbaka och bara få se denna vackra anrika golfbana som ligger mitt inne i staden. Lena, en svenska som bott i Malaysia sen länge är medlem och bjöd oss på möte med dricka o snacks. Lena bjöd även på lunch för mig och Madeleine efteråt. Singapore noodles, hallå det var lika goda som förr och kostade fortfarande bara 7RM. Haha!

Annelie, Madeleine,Maria,Lena och Lena

Lena,Lena och jag

Sen var det dags för en bokklubb hos mig. Vi var bara 4 men det var mysigt! Jag älskar TV showen Junior Masterchef från Australien. Underbara ungar och vilka rätter de lagar, showen har en hemsida med alla deras recept, kolla den. Masterchef Australia. Jag bjöd på bla på persiskt lamm, jättegott om jag får säga det själv.

Jeanette och Hariett

Jag och Anki

Igår var det fler möten, denna gången MASBA, som skall hjälpa det sjunkande skeppet Svenska Ambassaden med att anordna en Nobel middag i maj. Men det är en annan historia. En sak i taket om jag överhuvudtaget skall komma upp till vattenytan! Haha!

1 comment:

  1. Jag forstar att ni jobbar hacken av er just nu, och det kommer att ge resultat. Ett kanon VM! Sjalv langtar jag efter er alla sa mycket!!!!!

    ReplyDelete