Monday, February 28, 2011

En händelsrik helg!

Efter en busy vecka var det åter helg. Fredagen började med ett SWEA VM möte hemma hos mig. Maria hade gjort goda quicher och jag (Josie) sallad till. Jag kom visserligen sent hem till mig själv efter att ha varit med Daniel i stan och letat data grejer. Men damerna klarade sig själv en timme!

Linda, Helen och Madeleine

På lördagen var jag och Lars ute i Puchong och träffade Mr Lim, han är våran entreprenör. Vi har ju (har nog inte berättat detta på min blog) köpt en lägenhet här i KL, för framtida besök(långa sådana hoppas jag). Iallafall, lägenheten är helt tom så vi skall inreda den. Mr Lim skall sköta allt arbete. Efter besöket i Puchong blev det att beställa ett kök som är ritat åt oss.




Lars diskuterar med Mr Lim

Sen ringde Karin och frågade om vi skulle med ut och äta, lät ju kul! Daniel var med kompisar hela dagen och pluggade fysik. De har Mock exams på skolan under två veckor så det har varit mycket plugg. Efter åkte de till The Curve, gick på bio och käkade, vad var det han sa, jo pankaksburgare!!?? Vi fick iallafall äta italiensk mat på Sassarosso. Längesen vi var där nu. God mat och Giovanni, ägaren, en trevlig prick.

Ligger mitt i stan med tornen tjusigt bakom.

Jeanette (Anders är i Sverige), Jag och Karin

Lars och Jeanette

Karin och Robert som skall flytta ifrån oss till Hong Kong

På söndagen spelade Lars golf som han brukar. Jag satt hemma vid daton och jobbade med SWEA som jag brukar. Daniel pluggade. Efter lunchen, hälsosam som vanligt, fick jag j...la ont i magen, alltså magsäcken och ut i ryggen. Det gick bara inte över. Till slut tog smärtan och den lätta paniken över och jag fick Daniel till att köra mig till Pantai hospital. Vilket han gjorde galant, tom parkerade i P-huset för första gången. Där är ganska trångt. Iallafall in på akuten och ett konstaterande av läkaren, gastrit, på svenska ingen aning. Jag fick sprutor och ligga kvar någon timme sen var jag bra! Han var orolig för hjärtat, tog EKG men ingen fara, puuh! Nu är det bra, men jag undrar vad det var. Jag äter nämligen bara super hälsosam mat, mycket fibrer mm. Misstänker burk ananasen. Hmm!

2 comments:

  1. hmm... http://en.wikipedia.org/wiki/Gastritis
    Undvik spicy food och kanske stressa av lite?

    Hoppas du mår bättre...

    ReplyDelete
  2. Bra att du mår bättre, när jag läste att du fick åka akut in till Pantai så fick jag dåliga minnen...Kul med lägenheten, ett riktigt bra val tycker jag! Snart ses vi! Kramar!

    ReplyDelete