Thursday, August 9, 2012

Cocktailparty!

I onsdagskväll var det cocktailparty, ordnat av ägaren till våran community E., vid poolen. Tydligen ordnas det ca 3-4 gånger om året och det var jättetrevligt. Klockan 20 stod det på inbjudan och vi var där 20.05, ingen där, knappt nån mat så vi gick en sväng hem och kom tillbaka vid 20.30, då var det full rulle. Vi hälsade på en massa trevliga människor, indier, som är i majoritet här och andra utlänningar. Vi träffade våra närmaste grannar som var trevliga. Mycket bra musik, kanske väl högt för det var svårt att göra sig hörd. God mat, en tysk och en indiska boende här har öppnat en restaurang i stan, de stod för cocktailmaten. Oj, va gott, dit måste vi gå och äta.


Vår vackra pool

musiken fick ett gäng att dansa

Lars i samspråk med trevliga grannar

Innan jag åkte efterlyste jag ju sopsortering här på området och fick napp av två. De träffades och tog tag i min research jag gjort, bla från andra återvinningsprojekt här i Bangalore. De hade tom träffat management och diskuterat! På cocktailpartyt träffade jag Bindu för första gången och hon hade ordnat så vi fick 5 minuter med ägaren (han som äger hela E. där vi bor). Helt oförberedd var jag men fick ett rätt så kreativt möte än då. Tyvärr hade en av tjejerna fastnat för organiskt compostering som sitt huvudmål vilket är inte min oro, tycker man skall koncentrera sig på papper, glas, metall. Vi skall träffas nästa vecka och diskutera vidare.

No comments:

Post a Comment