Wednesday, August 1, 2012

Besök hos läkare och familj mfl.

Jag fick chansen att träffa en idrottsläkare (ortoped) i Göteborg som min far känner. Han tittade på bilderna från mina magnetröntgen och utlåtande från min malaysiska doktorer och konstaterade det samma, diskbråck både uppåt och uttåt, förslitning av disk(ar) på T10-11, dvs mitt på ryggen. Vad som gäller är träning, simning, rodd mm. Golfen då? Ja det var ju inte det bästa, vridningsmomentet i swingen stressar ryggraden just där T10 -T11 sitter. Hmm! 


OK, dagen började iallafall med att jag åkte ner till stan. Tog en kaffe i solsken och väntade på att Johan skulle ringa. Blev hungrig gick till Lasse på Heden för sommarens enda halvspecial, ett måste. Blev fast där när himmelen öppnade sig, sicken regnskur. Åkte till Johan och Sofia och deras nya hus. Lilla C kom farandes, kramades, guidade mig runt huset, sina kaniner och drog iväg i all världens fart på sin cykel till sin kompis. Hann inte få något kort på henne.


Sofia och Johan i sitt inte riktigt färdiga hus!


Sen hade jag en timme över innan läkarbesöket och jag var ju i Billdal så då åkte jag en sväng till Korhonens och en pratstund med Kerstin. Hon bjöd på vatten och kakor (mitt val) och ville inte vara med på bild.


Add caption


Ewa kom från Frankrike igår och var upptagen på dagen och vi insåg att vi inte skulle ses eftersom jag bestämt mig åka upp till Grundsund på kvällen. Dumt insåg jag så jag bjöd mig på middag och Ewa hämta mig. Fick en trevlig kväll med min bror och svägerska, god mat (Bergstunga, mums) och dryck.


Ewa

Reine
Regnbåge inåt land


De bor med en fantastisk havsutsikt och igår var vädret spektakulärt, moln, vind, regn, hagel om vartannat samtidigt som solen lyste igen. När jag skulle gå hem låg där en liten snöhög utanför entren. Hmm! 31 juli 2012!


31 juli 2012

No comments:

Post a Comment