Wednesday, August 22, 2012

Min 52 årsdag!

Ingen kaffe på sängen, Lars är i Haridwar! Men vad är en födelsedag som inte är jämn?? Jag blev bjuden till Barbro, där Annelie och hon bjöd på kaffe och en underbar tårta (som de hade fått från Oberoi för att de skall tyvärr flytta från Bangalore). Jag fick en bok i present, så ompysslad så!!


Barbro och Annelie

Läs Grattis Gunilla, haha!


När dagen var till ända ser jag att jag fått ca 120 stycken födelsedagshälsningar på FB. 120!! Wow! FB är ett fantastiskt forum där gamla som nya vänner blandas. Jag gjorde ett lappkast med ögat, ja det utan flugor i - se nedan, och såg att de flesta hälsningarna var vänner från Malaysia eller som jag träffat i Malaysia. Men sen en hel hög från Indien, Sverige och övriga världen. Vänner från Malaysia fast nu boende i Bangalore bjöd mig på middag på Herbs and Spices i Whitefield. En trevlig kväll med god mat och sällskap.

Nils-Erik, jag och Jytte

Förra veckan när jag tog av mig glasögonen upptäckte jag att jag såg konstiga saker i högra ögat. Hem och droppade ögondroppar, hjälpte inte. Tog hjälp av Doktor Google som sa att det var Mouches volantes, Floaters eller på svenska glaskroppsavlossning, något man tydligen kan få när man nått medelåldern. Jaha så är det förstås, det är där jag är nu! Dessa prickar med svans som flyter från vänster till höger i ögat kan vara kvar i 5-6 månader! Hmm, kul!

Så här ser de ut enligt Wikipedia, typ!

1 comment:

  1. Hej Nilla, Nu har jag kommit i kapp och läst igenom de inlägg som jag missat! Jag är så glad att du verkar trivas, men det hade jag i och för sig inte tvivlat på heller. Du är bara så´n!

    Det ser riktigt spännande ut!

    Synd att du inte kunde komma till Bettan i somras, hade varit kul att ses!

    Kram Eva!

    ReplyDelete