Thursday, August 9, 2012

Tillbaka i Indien!

De första dagarna tillbaka i Bangalore har jag vart sysselsatt med att leta mat. Haha, det märks att många av oss utlänningar fortfarande är borta för "våra" affärers hyllor är tomma. Tre dagar i rad har jag vart runt till mina bästa möjliga affärer bara för att gå bet. Jag bestämde att Rebecca får laga indisk mat och lyckades iallafall få tag på alla de ingredienserna. Jag hitttade amerikanska blåbär och det var ju ett plus. I Hypercity skulle jag köpa gurka och Harish som var med mig frågade om jag skulle ha indiska eller europeiska. ???? Indiska vet jag, det är samma som vi köpte i Malaysia men europeiska vad är det? Jo det visade sig vara ministorlek på våra typ svenska gurkor. I Malaysia köpte jag dem, fast lika stora som i Europa under namn Japanese telegraphic cucumber. Minigurkorna var jättegoda. Så sakta men säkert finner jag mat här och där!

Jag smugglade ju hur garn som helst med mig och har massa projekt vilket är kul. Men jag har nu också tagit fram och dammat av min symaskin. Vill så gärna kunna den konstformen också. Jag hittade en liten sybok på internet som jag imiterade. Ja, den blev långt ifrån perfekt men blev en bra prototyp för att göra större lapp-kudde,täcke eller vad det nu kommer att bli! Foto kommer snart!

Lyx - gurka och blåbär!

No comments:

Post a Comment