Monday, August 6, 2012

Sista dagen i Sverige sommaren 2012!

Jag plockade iordning huset och stängde dörren, hej då ses nästa sommar!! Innan jag åkte till stan bjöds jag på stekt Bergstunga hos pappa och Kerstin. Gott! Sen den alltid lika tråkiga avskedsstunden. Jag åkte ner till stan slängde in väskorna och skulle köra bort hyrbilen till centralstationen när någon tutar på mig. Det var Ella och Lars, jaha vad skulle jag göra sista kvällen i Sverige då?? Inget hade jag ju planerat så då blev det middag hos dem. På två timmar slängde de ihop en härlig måltid på tre rätter. Senare tog de en promenad med mig ner till Liseberg där vi skildes. Trevlig kväll blev det. 


Ella och Lars

En god kantarellstuvning till förrätt

Söta servetter


Hade svårt att somna och vaknade nog 100 gånger på natten, resfeber, ja, tror det! Väckarklockan ringde 4.30 fast då var jag vaken sen länge. Taxi till Landvetter. Flyget gick 6.50. Oj så tidigt. Men resan gick bra hela vägen. På tid, god mat och trevligt sällskap hade jag av en indisk tjej på planet. Men framför mig satt en fransk familj, som efter att ha druckit för mycket vin blev väldigt högljudda med flera gräl. Vilken idiot till man, han skrek, svor (kan alla svordomar på franska efter 5 år där), spottade och var riktigt skrämmande. Flygvärdinnorna hanterade situationerna bra, men till slut gick jag och klagade, inte bara för att han störde oss andra utan den stackarn till fru fick ta enormt mycket skit. De beslutade då att skilja på dem så sonen fick ta sin fars plats, sen var han tyst. Fan var arg jag var! Men det gick över när dörren hemma öppnades klockan halv två på natten av min älskade make och min söta hund! Tacksam för en go och snäll man!



No comments:

Post a Comment