Saturday, August 11, 2012

Första helgen tillbaka....

På fredagen lagade Rebecca indisk mat till oss, gott men ack vad mycket lök, inte van vid det, jag blev gravid 9 månaden, såg det ut som iallafall, haha! Vi startade kvällen med en indisk Sula brut. Nja inte det godaste man kan dricka men med lite hallonlikör så blev det en hyfsad Kir.

Indisk kir

Naturligtvis blev 100 % OS. Så där lagom intresserad men Lars sitter som klistrad om det så är kvinnlig gymnastik med boll eller landhockey. Men hallå, han säger att det är bara vart 4e år. Lars brukar normalt sätt enbart titta på golf när det kommer till sport och TV. Tur är väl det!!

På lördagen åkte vi till 1MG och handlade mat, denna underbara affär där jag kan få allt jag vill. Dit skall jag nog bemöda mig att åka en gång i veckan och handla dessutom kan jag ju få en god kaffe på Coffee Bean. Sen åkte vi till Cafe Max och åt en god lunch. CM ligger högst upp på Goethe institutet på CMH road och drivs av en tysk och en indiska. De serverar god tysk/europeisk mat!

Utanför Goethe institutet
Bredvid låg ett gulligt gammalt hus!

Här är en bild från våran korsning när vi kommer ut på "stora" vägen, där står alltid samma ko men idag hade hon fått sällskap. 

Hej hej!
Ko med sällskap!!

No comments:

Post a Comment