Sunday, November 11, 2012

Champagnebrunch!

Denna helgen skulle vi vart i New Dehli, allt var bokat, men på torsdagen hade jag lyckades övertala Lars att inte åka. Det har vart så mycket på sista tiden så jag kände att jag bara behövde vara. Vi fick skjuta upp våra hotellrum på Aman Dehli i 3 månader, så det blir nog en tur framöver! I lördags var Lars och golfgänget i väg till en ny bana ca 1 timme utanför stan. De hade haft trevligt och spelat bra golf, Lars gick 9 över par, så han var super nöjd. Banan är ny och var i fantastiskt skick, hoppas jag kan komma dit och spela i framtiden!  De kom tillbaka sent och vi var bjudna på stor Diwalifest till Bela, men ställde in i sista sekunden. När det är Diwali festligheter så skjuts det mycket smällare och Tequila var lagom rädd, stackarn.

Jag ägnade dagen åt en teckningskurs jag köpt på internet. Jane Davenport heter en duktig australiensk konstnär som gör olika internetkurser. Jättekul, i början blev det inte så bra men på slutet när jag väl fattat principen så var jag riktigt nöjd. Se här...aconfusedartist.blogspot!!

På söndagen var vi iväg på Champagnebrunch på ITC (Indian Tobaco Company) Windsor, som är ett hotell i kolonial stil. Stefan (som fyllde 59) och Anette hade tagit initiativet. God mat och trevligt sällskap. Men vi hade alla tagit Champagne alternativet och blev serverade en god Mumm. Efter halva brunchen fylldes dock flaskorna på med inhemskt mousserat vin, jag tyckte det börja smaka konstigt och påpekade det till Lars men han trodde nog också att det var något vi ätit innan vi drack. Men sen la vi ihop ett och ett. Lars kommer nu att skriva till GM på hotellet och berätta detta. Bara i Indien!!

man vet ju inte om får mat på brunchen...

jag, Lars, Anne, Stefan, Anette, Lars, Hans och Barbro

Vacker Divali dekoration


kärt par

jag med de båda Larsens

Anette

Härligt gammalt hotell

Födelsedagsbarnet
Vi var inte hemma förrän det var mörkt och var även denna kväll bjudna på Diwali fest, vid poolen, området hade ordnat, men gissa var vi hamnade? Precis, i soffan halvsovande till TVn!

No comments:

Post a Comment