Tuesday, November 6, 2012

Mer Melbourne!

Daniel var ju tvungen att plugga för sina tentor som började den 7e november. Men vi fick ju vara tillsammans till några luncher och de flesta middagar. En dag hade vi hyrt en bil och åkte österut (förra gången åkte vi ju västerut). Vädret var typiskt Melbourne väder allt från vindstilla med härlig värmande sol till regn och storm, allt på en dag! Vi körde så nära vattnet som vi kunde och kunde vi inte åkte vi upp och ner för att se alla vackra stränder eller klipper. Lunch intog vi i Mornington, en liten stad vi förälskade oss i. Så mysigt. Där stannade vi också på vägen tillbaka för en fika stående ute i regnet. Vi träffade en Morningtonbo som var jättetrevlig så vad gjorde det att det regnade, kaffet, bullen och sällskapet gjorde sitt! 

Phillip bay vid Mornington




lunch med musslor

underbar sommarstad


jag och Tequila om några år, ja i något äldre upplaga alltså

Vi åkte hela vägen ner till Sorrento så vi kunde komma åt utsidan av Phillip bay och där möttes vi av ett stormande indiskt ocean. Gick knappt att gå ur bilen men häftigt va det och kallt!

Indiska oceanen i storm





i väntan på kaffe, regnet och sällskapet, haha
Sen åkte vi en lite snabbare väg upp till Melbourne men i utkanten till Mornington skrek jag STOPP, då såg jag en pappersaffär, scrapbooking. Jag in och milde kristoffer den var stor, googlade sen att den är Australiens största, vilken tur jag hade!! Men vi var tvungna att lämna bilen innan klockan 18 så jag fick skynda mig, hur kul var det då?? Fick handlat det jag hade på min lista och sen tack vare mig så missade vi klockan 18, men trafiken genom Melbourne fredag kväll var kraftigare än vi trodde!! En underbar dag!!

No comments:

Post a Comment