Thursday, March 7, 2013

Mer Delhi!

På lördagen drog vi till Hauz Khas village som jag fått rekommenderat, var väl så där. Vi vandrade runt bland ruinerna, vädret var kasst så det hjälpte inte till. Jag hade ritat av en stor gammal dörr från Indien guidebok jag lånat från Barbro, så den ville jag hitta. Hallå, hur lätt är det att hitta en dörr, även om vi hade namnet på byggnaden, nej det gick inte men vi hamnade i spännande kvarter, muslimska med små affärstånd.






Vi hamnade också på Sedarjong tomb. Nej fråga mig inte, kommer inte ihåg vem det var, men det var fint och fridfullt.




Sen var det dags för lunch och vi skulle träffa Fredrikssons, kompisar som bodde tidigare i KL, på Lodhis garden. Men eftersom det regnade så åt vi lunch på deras klubb, amerikanska klubben som låg på ambassadens område. Trevligt att träffas igen!

Med Maria och Magnus
Vi besökte också National museet, var väl ok men inte mer. På kvällen åt vi en fantastisk god middag på The Lodhis restaurang, helt klart godkänt. Här hade vi också en champagnebrunch på söndagen innan Lars åkte till Bangalore och jag till Sverige. Återkommer med Old Delhi som var något helt annat än New Delhi!




No comments:

Post a Comment