Monday, March 11, 2013

Tillbaka i Bangalore

Ja så var jag tillbaka i Bangalore, kändes väl si sådär. Trivs faktiskt inte speciellt bra, alla säger att man har det så bra och det har man säkert om man kommer ut från det vanliga livet i exempelvis Sverige för några år. Men vi har ju flyttat ut på heltid och detta är min vardag. Problemet är att jag har alltid varit väldigt aktiv, om så med studier, föreningar eller volontär jobb. Ja jag vet här finns oändliga möjligheter att hjälpa de fattiga men jag har inte hittat den tråden ännu. Tyvärr, för just nu gör jag inget vettigt och sitter mest av tiden! Inte likt mig alls!

Men den stora nyheten är att vi äntligen, efter 20 års tänkande, har köpt en bostad i Australien. Den är inte färdig förrän nästa år och vi har börjat vår ansökan om 55plus visa i Victoria state. Så det finns mycket att se fram emot! 

Daniel har börjat skolan efter 3 månaders långt uppehåll. Nu är han redan i år 2! Ny lägenhet och kompisar så jag hoppas att han kommer trivas bättre nu! Kändes konstigt att vara i Sverige utan honom, det har inte hänt tidigare.

Tillbaka i Bangalore gällde det att förnya vårt visa hos FRRO. Denna gången gjordes det av företaget självt och det kom ner en tjej från Mumbai som var med oss. Hon gjorde som man tydligen gör däruppe, makade sig fram med armbågarna (hoppas det var allt). Extremt pinsamt när vi fick gå före alla, men det tog iallafall de tre timmarna som förväntar sig, så det hade inte behövts. Vi fick vår stämpel och kan stanna ett år till, suck (haha)!

51elva papper och signaturer utanför FRRO
i väntan på att de skall öppna

Ljuset i min tillvaro här är (förutom man och hund förstås) är mina vänner. På torsdag åkte jag med Anne till CWO coffee morning och där träffade vi både gamla och nya bekanskaper. Efteråt åt jag och Anne lunch med en ny tjej från Melbourne och Ute. Alltid god mat på Leela palace.

Anne, Suzy och Ute
Lars spelade golf på lördagen med Lars och Hans. På kvällen hade Petra och Robert en "tömma spritförråd" kväll. De flyttar hem till Sverige och hade samlat vännerna för en sista kväll. De kommer att vara saknade. 

Några av tjejerna, Petra, Barbro, Carina och Gerd

På söndagen var det dags för brunch hos Anne och Hans. Det var Hans 60årsdag men den han ville han inte fira så de hade inte berättade det för någon, fast nästan alla visste det iallafall. Det blev en trevlig eftermiddag med god mat och mången skratt!

En glad 60åring


Gerd, Susanne och Lars

Jan, Anne, Jag och Barbro, som nu var tillbaka från Sverige


Vi fick plats på deras härliga takaltan



No comments:

Post a Comment