Friday, March 8, 2013

Sverige i februari 2013!

Jag kom iväg, fast det är segt att åka sent på natten eller tidigt på morgon. Delhis flygplats var dock fin och loungen riktigt bra. Där var det full rulle i baren fast denna sena timme. Jag trodde inte att jag skulle komma tillbaka så snart till Amsterdam, jag flög ju KLM och de flyger inte från Bangalore men här var jag igen, en snabbfrukost i loungen och iväg till planet. Redan där sa kapten att det var dimma på Landvetter men att vi skulle åka och se om det lättat när vi kom dit. Det hade det inte utan vi fick cirkla ca 1 timme innan beslutet fattades att gå ner på en flygplats söder om. Fattade inte var det var och när vi landade i den tjocka dimman, ja även där, såg det ut som om vi landade på en landsväg??? Welcome to Gothenburg city airport, save. OK, tänkte jag det måste vara Säve??? Mycket riktigt!



Där landade också bla ett Lufthansaplan och med det Lotta Wallin, en gammal kompis. Vi stod länge och väntade på bagage, och tur att vi hade jättemycket att prata om för det tog evigheter. Vet inte om det landar så många plan här ute på landet! Iallafall, jag hade tur, jag läste sen i GP att flera plan landade i stället i Köpenhamn, nu var jag iallafall i Göteborg. Jag ringde Karin och Arne som kom en kvart efter och hämtade mig!! En räkmacka hos dem och sen hem till pappa och Kerstin. Sen stupade jag i säng tidig eftermiddag!!

Jag var i Göteborg i 2 veckor, träffade många kompisar och familj, hann äta lunch med min revisor för att diskutera framtiden som nu blir förhoppningsvis i Australien, shoppa och promenera. Jag gick och jag gick, även om jag köpte spårvagnskort så var det så härligt att bara gå. Vädret var kanon, blå himmel och friskt, allt från minus 10 till plus 5. Jag verkligen njöt!

Jag var uppe tidigt varje morgon, drack kaffe (köpte mig en Nespresso till lägenheten!!) och målade med alla mina nya färger, besökte nog Inex konstnärsaffären nästan varje dag!! Jag åt fisk och skaldjur varje dag, underbart. Det bästa var när jag köpte Hälleflundra som jag och Kerstin långsamt bakade i 125 grader ca 30 minuter i ugnen. Till det potatis, skirat smör och pepparrot. Det godaste jag ätit på länge. Jag fick även god fisk av svärfäräldrarna, Ella och Lars, goda skaldjur med pappa och Kerstin med Marie och Lasse. Jag fikade och drack oändliga koppar Latte med bla Lotta, Carina som jag inte sett på länge, hur mysigt som helst. Min svägerska och brorson gjorde en jättegod kycklingrätt. Så jag trodde vågen skulle spricka när jag kom hem men jag hade bara gått upp ett kilo, jag gick väl av dem!

Karin och Arne ville åka till Grundsund men jag vägrade, fy åka dit upp i halka och kyla, nej det ville jag inte. Men sen var det ju fantastiskt väder så jag körde upp i pappas bil med dem och pappa en dag och vi hade en trevlig dag. Grundsund var sååååå vackert. Längtar till sommaren!

Här kommer en bildkavalkad, som vanligt glömde jag ta kort vissa gånger, som lunchen med Catherine på Avalon, fika med Carina, lunchen med Ann-Sofie på Eggers, lunch med Barbro på Avalon, lunch med Anne på Sjöbaren. Ja hallå, minnet!!!


Min goa brorson Per och hans söta Louise bjöd på fika

Alex, Johan och Sofias pojke och Ernst, Per och Louises
Kerstin och pappa

Havskräftor, mums

Marie och Lasse


Rikard, vår hustomte, kom på besök när vi fikade

Grundsund i vinterskrud

5 grader varmt och solsken

Ewa och Reine

Min bror med sina barnbarn, Charlie och Alex

Min brorson Johan
Middag med Kerstin på Bon
ett par sådana blev det allt


Ett besök till mammas grav och tände ett ljus

God middag hos Ella och Lars

Med Lotta på Da Mateo (?)

Efter lunchen med Barbro, lite affärer

Hann även med ett besök på kontoret, många nya ansikten där, kul. Och jag är säker på att jag ändå glömt nåt, hjälp vad mycket man hinner på 2 veckor. Sista kvällen bjöd jag di gamle på lite räkor och löjrom. Väskorna var nu fyllda med mat, ost, onsalakorv, leverpastej, buljong, knäckebröd och annat smått och gott. Flyget gick 6.45 på morgonen så taxin kom 5.15, oh så tidigt. Träffade Bosse i loungen vilket var ju trevligt eftersom jag "bara" hade träffat Anne under veckan. Flyget via Paris gick som ett snöre och jag landade i Bangalore en timme försenad och somnade gott i min egen säng framåt tretiden på lördagmorgon. Tillbaka till Lars och Tequila och många timmar närmare Daniel!

No comments:

Post a Comment