Monday, January 17, 2011

Lite ditt och datt!

Vi har haft möte i SWEA Världsmöte kommittée och då skulle vi ta kort för SWEA Nytt och det blev så här. Jag se ut som jag tappat ett bröst och lagt det i magen, kan det vara möjligt? Jäkla jul och Australien, alldeles för mycket god mat!! Karaktär!! Oh inte jag inte!


Jag åt lunch med min kära väninna Karin på vår golfklubb häromdagen. Karin skall flytta till Hong Kong efter 10 här i KL, trist. Vi har jobbat med MASBA ihop, bakat bröd ihop och annat skojigt!



Daniel gillar faktiskt att göra mat och härbärgar i köket ibland. Vi såg på ett par av Jamie Olivers program från hans senaste bok (som jag fick i julklapp).

Den är utmärkt och lätt att följa. Oftast tre rätter som man fixar på 30 minuter om man bara följer Jamies mening för mening. Kan rekommenderas.


Här rör Daniel ihop riven korv, morötter, lök, chillis, fänkål mm som kommer att bli en pasta sås! Urgott blev det!




En annan kväll var det pub kväll med MASBA i Bangsar. Väldans trevlig kväll faktiskt! Lite nytt och gammalt folk!


Sen hade killarna, Daniels kompisar pokerkväll hemma. Urmysigt att ha de hemma hos oss, inte för att det gänget springer ute, de är väldans skötsamma killar!

1 comment:

  1. Äh, du ser alltid lika bra ut, söt som socker! Tycker att det var ett bra kort och jag ler och längtar efter er när jag ser det.
    Bra tips det där med Oliver, börjar tro att jag uppfostrat barn till programmet "ung och bortskämd".

    ReplyDelete