Sunday, January 30, 2011

Regn, regn......


Idag har det varit en grå och trist dag med regn hela tiden! När vi bodde här för 17 år sen, vaknade jag till sol varje morgon och klockan 4 kom ett tropiskt regn, som sen gick bort efter någon timme! Det slog nästan aldrig fel. Nu när vädret är upside down kan det regna i dagar, tja en hel månad och sen nästa månad inget regn alls. Det är varmare här som på alla andra ställen, vilket betyder mer vind, ibland extremt kraftig. Det är roligt att lyssna på malaysierna, när det regnar ett par dagar säger det , ja nu är det regnperiod, hmm, tror jag inte mycket på! Fast nu skall vi inte klaga, det är ju fortfarande varmt!! Och vi har fått städat och röjt ett överfyllt kontor. Fantastiskt! Nu väntar matlagning, Daniels poker gäng väntas igen och idag blir det hamburgare till dem.

OCH nu är det skollov en vecka och då får jag åka till mitt paradis, Langkawi. Vi åker upp på onsdag i 4 hela dagar. Flygresa på en timme och wips så kommer jag att få denna utsikt från "min" solstol.....Lycklig lottad!! Absolut!


3 comments:

  1. Var bor ni på Langkawi? Samma ställe jämt? Visst är det ett paradis, vi har varit där tre gånger.

    ReplyDelete
  2. Vad kul Maria att du hittat till goa Nilla!

    Och du Nilla, njut av Langkawi! Sedan får du ägna lite tid åt att be till vädergudarna i KL, jag vill inte ha regn när jag kommer! Kram!

    ReplyDelete
  3. Jag hittade Nilla genom dig Eva, tack för det!

    ReplyDelete