Monday, January 31, 2011

Böcker....

Idag låg kameran i väskan och sa ingenting, naturligtvis då glömmer jag den. Undrar om man kan sätta ett litet larm på den så när den ser ett gäng glada tjejer så piper den! Uppfinnare sökes! För idag var det en SWEA coffeemorgon (swenglish) med bokbytardag. Man tar med böcker och tidningar, svenska helst och byter med varandra. Jag tog med en Mankell hem och lite tidningar och DVDer - Solsidan. Har hört talas om detta svenska mirakel och faktiskt sett ett halvt avsnitt, men fatta ingenting. Ja svår att fatta var den ju inte men vad som var roligt fatta jag inte. Någon sa till mig att jag bott utomlands för länge! Hmm. Jag knyckte den iallafall så nu skall den få en chans till.
Så några kort på alla glada sweor blir det inte idag! Men jag kanske kan hitta nåt annat i min fotolåda, den innehåller föresten nästan 30 000 kort. Kan ni tänka er 30 000 pappers kort i album? Tänka om man tog så mycket kort förr. Skulle inte gå an! OK låt mig gå och titta.....

Jag hittade ett kort som kan representera böcker. Våran bokklubb, vi träffas en gång i månaden, delar med oss av våra lästa böcker och lånar nya. Alltid ställs det till en god middag, lite vin och snacks. Nu finns det bara 2 st, ett tag var det 4, tror jag. Många har ju lämnat KL.


2 comments:

  1. Jag skulle också behöva den uppfinningen. Glömmer alltid att ta upp kameran. Du, jag har bott i Sverige, jag har i och för sig bott utomlands, men inte så länge som du gjort. Men jag förstår inte heller vad budskapet med Solsidan är. Jag kan skratta åt enskilda kommentarer, men på det stora hela förstår jag inte riktigt vad de vill säga. Men jag kanske är korkad jag, eftersom det för mig inte kan bero på att jag varit borta för länge! Kramar!

    ReplyDelete
  2. Hej Nilla! Jag kom just in på din härliga blogg och började läsa när jag kom på att varför ringa ett säljarbolag om tips när man kan fråga en sk. invånare! Jag och min pojkvän ska om 10 dagar bege oss till Malaysia och skulle behöva lite tips. Vi flyger först till Singapore och tänkte sedan ta oss upp till Kuala Lumpur för att flyga hem. Vi ska vara borta i ca. 1 månad och vill hemskt gärna få ut som mycket som möjligt av landet. Vi hade mest tänkt oss vackra lugna stränder, god mat och kanske sky diving eller något liknande äventyr. Skulle vara hemskt snällt om jag kunde få lite expert hjälp och imponera på min pojkvän. Kontakta mig gärna för svar på min mail: mickan_mattelin@hotmail.com. MVH Mikaela Mattelin

    ReplyDelete