Thursday, May 26, 2011

Nålstick!

Josefine, en svenska boende här i KL lärde sig akupunktur när hon bodde i Kina. Hon pratade och visade det på en SWEA coffee morning men då kunde jag tyvärr inte vara med, jag måste ha varit i möte förstås, haha! Men så läste jag i en inhemsk tidning att kinesisk akupunktur kunde hjälpa mot övergångsbesvär som svallningar. Utmärkt, det måste jag prova, sagt och gjort, så blev det. Har hunnit med en gång, och naturligtvis så har det väl inte visat någon bättring, just nu är det dessutom 37 grader så det hjälper ju inte till! Men efter kanske 5-10 gånger så....hoppas det!


Josefine med sina nålar redo att sticka mig!

Hjälp så stort det blev, men de är ganska små o taniga i verkligheten. En 30 minuter skulle jag ligga och ibland dök Josefine upp och snurrade på nålarna, ibland kändes det och ibland inte! Sen blev det lunch för Anki fyllde år! Vi gick till Marmelade på Kiara Plaza.

Anki ungdomen själv, jag, Hariett, Eva och Jeanette!


Dagen efter var jag, Anki och Nasha på en mycket fnittrig lunch (kan det bero på vinet?) på vårt nya inneställe Ben's i KLCC! Där är alltid fullt och vi fick köa för att komma in! God mat och nu är även service riktigt bra! Fast vi föreslog lite tillägg i menyn som en ostbricka och då fick vi rådet att bli kompis med Ben på Facebook!! Haha, skall se om jag hittar honom där!

No comments:

Post a Comment